Centru de Ajutor

Cum să alegi un partener?

Pentru a lucra eficient pe această piața, nu contează numai să aveți o strategie bună, ci și să aveți un partener de încredere. Nivelul de încredere în partener e determinat de capacitatea acestuia de a-și îndeplini obligațiile, atât financiare, cât și de altă natură. În articolul ce urmează puteți vedea câteva aspecte de bază de avut în vedere în alegerea unui partener.

Anul înființării și dinamica evoluției

Activitatea pe termen lung pe piață reprezintă de obicei un semn de stabilitate financiară, un proces de afaceri solid, un sistem dezvoltat de management al riscului și competență profesională a personalului. Evoluția pozitivă (oferirea de noi servicii, deschiderea unor noi filiale) este de asemenea un semn de seriozitate din partea partenerului. Totuși, tinerețea companiei nu înseamnă că serviciile oferite nu sunt profesioniste. De fapt, un număr mare de companii bune ce oferă servicii financiare și de investiții au fost înființate în ultimii 7 ani.

Statul în care a fost înregistrat și reglementările aferente

Statul în care compania e înregistrată este de asemenea de mare importanță. Legiuitorii tuturor statelor dezvoltate reglementează strict activitatea companiilor, interzicând orice activități ilegale implicând fondurile clienților. De asemenea, în aceste state e mereu posibil să contactați organismul de reglementare în mod direct, în cazul apariției unor litigii. Companiile financiare înregistrate în state off-shore nu sunt supuse unui asemenea control strict din partea statului, ceea ce face ca seriozitatea acestora să fie îndoielnică.

Siguranța fondurilor clienților

Trebuie să verificați felul în care partenerul protejează fondurile clienților în cazul evenimentelor neprevăzute, în special în caz de faliment, când compania nu e capabilă să-și îndeplinească obligațiile financiare față de clienți.

Una dintre cele mai simple metode de limitare a riscului este separarea conturilor clienților de cele ale companiei. Acest lucru înseamnă că fondurile clienților și cele ale companiei sunt depuse în bancă în conturi diferite, astfel încât partenerul nu poate folosi activele clienților în operațiunile sale curente.

În plus, companiiile serioase participă la diferite scheme de asigurare împotriva riscului. De exemplu, în Cipru există Fondul de Compensare al Investitorilor sub controlul CySEC. În cazul în care orice partener financiar cipriot intră în faliment, clienții săi primesc o compensație din partea Fondului de Compensare a Investitorilor de până la 20,000 EUR.

În Marea Britanie există o Schemă de Compensare a Serviciilor Financiare similară, care poate oferii compensații de până la 85,000 GBP.

În SUA companiile de investiții nu sunt obligate să asigure fondurile. Totuși, multe companii respectabile din SUA cooperează cu diferite companii de asigurări, astfel încât fondurile clienților pot fi mereu asigurate contra unui cost.

Înregistrarea legală

Se recomandă să fiți foarte atent(ă) la următoarele puncte atunci când studiați contractul cu compania de investiții:

1. Partea contractantă. Unele companii pot avea mai multe entități juridice înregistrate în state dezvoltate, reglementate, care au toate licențele necesare și altele aflate pe teritoriul unor state off-shore. Primele servesc promovării serviciilor brokerului în timp ce ultimele servesc drept părți contractante în contracte. Aceste aspecte o fac pe comapnie îndoielnică, astfel încât înainte să semnați cotractul verificați ce entitate juridică este indicată drept parte contractantă.

2. Încasatorul fondurilor. Alimentarea tuturor conturilor trebuie realizată prin contul bancar al companiei parte a contractului încheiat. În caz contrar, dacă fondurile se transferă la o terță parte, nu e clar cine e responsabil de transferul fondurilor în contul dvs.

3. Subiectul contractului. Daca sunt specificate alte servicii decât cele de bază (de exemplu, consultanță), puteți avea probleme cu retragerile în situații de litigiu.

De aceea, vă sfătuim să citiți contractul cu compania financiară cu atenție, înainte de a începe orice activitatea cu aceasta. Dacă aveți îndoieli, vă rugăm să ne contactați pentru a discuta, în legatură cu orice problemă.

Reputația în afaceri

Dacă compania este implicată în conflicte serioase, proceduri juridice sau fraude, acestea vor fi repede cunoscute prin intermediul Internetului. Totuși, aceste informații trebuie verificate cu atenție. Chiar și pe forumuri independente și bine moderate, sunt folosite metode incorecte de PR . Din experiență, se știe că 70% din asemenea mesaje sunt scrise de reprezentanții companiilor și au scopul de a aduce prejudiciu imaginii competitorilor. De aceea, trebuie să acordați o atenție sporită surselor pe care vă axați când trebuie să faceți o alegere.

Condiții de bază pentru utilizarea serviciilor companiilor de investiții

Recent, competiția acerbă a stimulat accesul în masă pe piețele financiare: sumele depozitelor inițiale, spread-urile și alte costuri au fost reduse. Totuși, trebuie o atenție deosebită acordată companiilor care ofera servicii de intermediere pe piațele financiare cu un depozit de numai 1 USD. Multe dintre aceste commpanii intenționează să obțina cât mai multi clienți și nu acordă atenție calității serviciilor.

Condițiile pentru serviciile de de bază sunt: suma minimă de depozit, spread-urile și comisioanele, numărul de instrumente financiare, cantitatea minimă utilizată (loturi), levierul, nivelul de stop out și apel în marjă.

În plus, multe companii oferă, o diversitate mare de active de accea trebuie acordată o atenție sporită pentru a alege serviciile care vă sunt corespunzătoare.

Calitatea serviciilor

Eficiența companiei poate fi judecată și dupa calitatea suportului tehnic acordat. Daca vi se oferă consultanță profesionistă și respectuoasă și la întrebările dvs. vi se răspunde imediat, compania este orientată spre client și vă veți simți bine lucrând cu ea. Diplomația în soluționarea litigiilor este de asemenea un semn important de servicii de înaltă calitate.

Suportul pentru clienți trebuie să fie oferit non-stop, iar știrile și analizele trebuie să fie actuale.

Dacă ați examinat toate aspectele menționate și tot mai aveți întrebări sau dubii, vă rugăm să ne contactați la office@fxrebate.ro și vă vom oferi informații suplimentare în legatură cu orice problemă legată de o anumită companie.